Відповідальне дизайн-проектування сайту для бізнесу

Гонка за трендами, бездумне копіювання "успіхів сусіда" часто йдуть на шкоду ефективності бізнесу. Чому так? Що потрібно робити, щоб сайт приносив результати? Три роки роботи у веб-студії, більше 40 реалізованих проектів за плечима, я думаю, готова зробити висновки на цей рахунок. Точніше, сформулювати в написане те, що раз у раз  доводиться доносити клієнтам, які вирішили створити свій сайт.

Важливість розуміння цілі

У будь-якій проектній діяльності визначальним фактором є ціль. Залежно від неї визначаються способи і методи роботи, критерії оцінки якості та результативності. Як правило, бізнес має чіткі та прозорі цілі у своїй основі. При проектуванні сайту, чи то сайту з нуля, чи то оновлення старого продукту, необхідно пам'ятати, що сайт повинен узгоджуватися з цілями вашого бізнесу, і всі рішення повинні бути зважені і виправдані.

Підбір ефективних інструментів

Дуже часто, розширюючи сферу впливу бізнесу в інтернет, компанія прагне створити найкращий сайт, зібравши всі рішення і "фішки" у сусідів, продумавши ідеальні сценарії і знайшовши дизайн мрії. Іншими словами, прагне створити сайт для себе, а не для свого бізнесу та його клієнтів. Пастка полягає в тому, що ідеальне рішення не потрібно. Потрібно працююче.

Навіщо створювати складну систему з системою адміністрування і важким функціоналом протягом місяців, якщо бізнесу потрібна html-сторінка зі статичним контентом і форма для збору зворотного зв'язку зараз? Або до чого створювати навантажений інтернет-магазин, з ідеальною системою підбору товару, синхронізацією та іншими технологічними складнощами, якщо можливість завантажити прайс-лист з симпатичної сторінки дасть результат в найближчі тижні? Є чимало випадків на практиці студії, коли доводилося переконувати клієнта спростити розробку, оскільки бізнесу насправді потрібно інше. І в результаті такі прості сторінки реально працюють і приносять прибуток.

Аналізувати треба не сайт, а бізнес в цілому і цінність, яку він дає споживачам

Починаючи роботу над проектом ми завжди розбираємо по поличках бізнес клієнта, шукаємо сильні і слабкі місця, аналізуємо сегменти цільової аудиторії, цілі, завдання та потреби бізнесу до початку будь-яких технічних робіт. У цьому аналізі ми використовуємо систему Value Proposition Canvas. З його допомогою можна визначити, навіщо даному конкретному бізнесу необхідний сайт і який він повинен бути. У результаті такого аналізу ми отримуємо меседж, який повинна нести в собі кожна сторінка сайту, щоб зацікавити цільову аудиторію і розуміння, яка обгортка потрібна для цього меседжу.

Дизайн не для дизайнера, а для цільової аудиторії

Чи варто говорити, що стильний і дорогий дизайн "як у Apple" не панацея для всіх? Або що не скрізь потрібні навороти, анімації і вау-ефекти? Так само, як дешевий дизайн не буде продавати дорогий продукт, так і дорогий дизайн не продаватиме дешевий. Всі складові вашого бренду повинні бути в синергії тільки тоді вони будуть ефективні.

Філософія результативності

Живучи в філософії результативності, ми завжди пропонуємо клієнтові не упереджене рішення, а рішення засноване на його базисних і нашому досвіді. Безумовно, ніхто не може знати ваш бізнес краще, ніж його знаєте ви. Саме тому в результаті аналізу ми розробляємо гіпотезу на рахунок того, яким повинен бути ваш сайт і погоджуємо її з вами, коригуємо, допрацьовуємо і перевіряємо.

Принцип 80/20 у проектуванні та розробці

Етап аналізу і проектування невеликий у порівнянні з усім циклом розробки сайту. Точно так само, як і фундамент невелика частина в будівництві будинку. Важливість аналізу складно переоцінити. У його результаті клієнт і студія починають говорити на одній мові мові інтересів бізнесу клієнта. І всі рішення з розробки та дизайну сайту мають причину і мету. У підсумку від такого підходу виграють усі.

Юля Снітко, арт-директор студії Deweb

WEB industry
11.11.2015